O badaniu

Początkowo mieliśmy przeprowadzić tylko badania z użytkownikami na kilku aplikacjach prasowych na iPada. Potem zaczęliśmy zastanawiać się jak często i w jakich sytuacjach ludzie w ogóle sięgają po prasę na tablecie. Ostatecznie rozszerzyliśmy plan badania do 5 metod. Przeczytajcie jak do tego doszło, zapoznajcie się z przebiegiem badań i obejrzyjcie fotoreportaż.

Czytanie prasy

Aby poznać motywacje związane z sięganiem po e-prasę na tabletach, pytaliśmy ludzi co czytają, gdzie, na czym i jak często. Interesowały nas różne nośniki informacji – papier, tablet, telefon i komputer. Dlaczego? Aby poszukać zależności pomiędzy sytuacją, wybieranym urządzeniem a rodzajem czytanej treści. Zobaczcie czego się dowiedzieliśmy.

Badanie aplikacji

Następnie skupiliśmy się na przebadaniu kilku aplikacji prasowych, różniących się między sobą w sposobie interakcji z treściami. Zaprosiliśmy do naszego Laboratorium K2 UX regularnych użytkowników tabletów i obserwowaliśmy jak wykonują na nich typowe „czynności czytelnicze”. Z czym mieli największe problemy? Jak oceniali każdą z aplikacji? Obejrzyjcie video z badania.

  • gazeta-wyborcza
  • dziennik-gazeta-prawna
  • puls-biznesu
  • wprost
  • polityka

Projektowanie aplikacji prasowych na tablety

Projektując aplikację na urządzenia mobilne, ważne jest między innymi wzięcie pod uwagę oczekiwań użytkowników. W tej sekcji prezentujemy wyniki sortowania funkcjonalności pod kątem chęci korzystania z nich. Podsumowujemy też wiedzę zdobytą o czytaniu prasy na tablecie, przypominamy o czym pamiętać projektując i odsyłamy do dalszych źródeł.

O nas

K2 User Experience to zespół działający w ramach agencji K2 Internet zajmujący się projektowaniem interakcji (usability) i prowadzeniem badań z udziałem użytkowników. Odkrywamy potrzeby konsumentów. Projektujemy ergonomiczne i efektywne aplikacje oraz serwisy internetowe. Konsultujemy i testujemy użyteczność. Badamy skuteczność kreacji reklamowych - nie tylko w Internecie. Łączymy wysokiej klasy wiedzę psychologiczną z know-how technologicznym i doświadczeniem marketingowym. Dowiedz się więcej