Wprost na iPada – badania z użytkownikami
Wprost zebrał najwięcej negatywnych komentarzy ze wszystkich przebadanych aplikacji. Krytykowany głównie za przeniesienie 1:1 gazety drukowanej do formatu pdf oraz brak wielu przydatnych funkcji.
Wprost to aplikacja, która podobnie jak Gazeta Wyborcza i Dziennik Gazeta Prawna, wygląda dokładnie tak samo jak wersja papierowa i jest dużym „obrazkiem”, który można przybliżać i oddalać. Różnica jedynie polega na tym, że dwa pozostałe tytuły zagwarantowały swoim czytelnikom alternatywną wersję artykułów, z powiększonym tekstem. Wprost tego nie zrobił.
Reklamy bym się nie spodziewała, bo w momencie kiedy już kupiłam gazetę i zapłaciłam, to raczej by mnie irytowało, że płacę i coś wyskakuje. Chyba, że byłaby to jakaś forma, że mniej np. zapłaciłam. Ale ogólnie czułabym się w jakiś sposób naciągana, widząc tak agresywne na środku reklamy.
Chwilę po odpaleniu aplikacji, pojawiała się reklama pop-up, która wzbudziła fale negatywnych emocji wobec magazynu. Użytkownicy płacący za aplikację, spodziewają się, że nie będą mieli reklam.
Dużo problem sprawiło użytkownikom dodanie artykułu do ulubionych – po wielu próbach udało się to 5 osobom. Również odnalezienie zapisanych artykułów było trudne.
Powinien być interaktywny spis treści – klikasz i ci przeskakuje. I wszystko jest na jednej stronie. Nie musisz przewijać. Tym bardziej, że te obrazki są takie małe i tak naprawdę znalazłam go [Rutkowskiego] tylko po zdjęciu
Kolejnym minusem aplikacji jest mało narzędzi nawigacyjnych – ukryty i nieklikalny spis treści, podgląd miniatur stron, na których nic nie widać. Nasi respondenci odnajdywali wskazany artykuł głównie dzięki temu, że miał duże zdjęcie detektywa Rutkowskiego, którego wskazaliśmy w treści zadania.
Z pozytywnych komentarzy jakie pojawiały się w trakcie badania, można wspomnieć:
- Części osób podobało się stale widoczne, półprzezroczyste menu
- Cwalono możliwość dodawania artykułów do ulubionych
- Trzem respondentom spodobały się strzałki w menu, jako dodatkowa opcja nawigacji
Wprost jest pierwszą aplikacją, która na naszych badaniach przegrywa ze swoim papierowym odpowiednikiem. 4 osoby wybierają papier, piąta mówi, że na pewno nie korzystałaby z takiej aplikacji.
Dużo więcej wyników z badania aplikacji Wprost znajdziecie w raporcie Prasa na iPada