Sortowanie kart funkcjonalności
Sortowanie kart to jedna z metod wykorzystywanych w badaniach user experience. Polega na zaprezentowaniu listy kilkudziesięciu kart i poproszenie użytkownika o ich pogrupowanie. Na kartach najczęściej znajdują się nazwy podstron serwisu, dzięki czemu efektem sortowania jest struktura strony.
My zamiast podstron użyliśmy funkcjonalności, które mogłyby znaleźć się w aplikacjach prasowych na tablet – 20 dla dzienników oraz 15 dla magazynów. Wypisaliśmy nie tylko opcje obecnie dostępne w aplikacjach, ale również puściliśmy wodze fantazji i wymyśliliśmy wiele nowych.
Przebieg badania
Respondenci sortowali karty po zakończeniu wywiadu z kolażami. Ich zadaniem było przydzielenie każdej funkcjonalności do jednej z trzech kategorii:
- używał(a)bym często
- używał(a)bym rzadko
- nie używał(a)bym
Najpierw wykonywali zadanie dla dzienników i dopiero po skończeniu, przechodziliśmy do magazynów.
Efekt sortowania kart możecie zobaczyć w sekcjach Funkcjonalności dzienników i Funkcjonalności magazynów.
Respondenci
Ci sami co, którzy brali udział w wywiadach z kolażami oraz obserwacji użytkowników.